Passanten

Numansdorp is de perfecte tussenstop tussen Zeeland en Zuid-Holland. Niet alleen zijn de winkelstraat en supermarkten op loopafstand, Numansdorp heeft ook een groot aantal leuke restaurants voor lunch, diner of gewoon een gezellig kopje koffie. Graag tot ziens in onze haven.

InformatieHavenaanloop

De havenmeesters

Elk bezoek aan onze haven begint bij onze havenmeesters. Het is fijn als u zich van tevoren aanmeldt, dan houden wij een plek voor u vrij. U bereikt onze havenmeesters via de haventelefoon: 06 22162787 of VHF kanaal 31. Ze zijn elke zomerdag van 10:00 tot 17:00 uur aanwezig.

In de winter zijn onze havenmeesters onregematig aanwezig. Neem dan contact af via het contactformulier of meld u bij het havenkantoor bij aankomst.

Kort bezoek

Als passant bent u van harte welkom in onze haven. Op loopafstand vindt u de Albert Heijn en vele andere winkels. Daarnaast vindt u er verschillende restaurants in diverse prijsklassen.

Strikt genomen beheren wij twee havens, te weten de vereningshaven en de gemeentehaven. Voor beide havens gelden verschillende tarieven:

De verenigingshaven: € 1,65 per meter per nacht, incl.water, douches en elektriciteit

De gemeentehaven: € 1,45 per meter per nacht, incl water, douches en elektriciteit

Wifi is in beide havens gratis. Click hier voor meer info over WIFI.

Lang bezoek (langdurig passsantenverblijf)

In onze verenigingshaven bieden wij u de mogelijkheid tot lang verblijf. Indien u langer blijft liggen dan twee weken geldt half tarief. Omdat onze haven zeer beschut is en er dagelijks toezicht is door onze havenmeesters, kunt u uw schip met een gerust hart achter laten. U tekent een verklaring voor een verblijf van minimaal veertien dagen en rekent vooraf af.

Het gehalveerde tarief voor langverblijf is € 0,82 per meter per nacht. Voor een jacht van 10 meter kost dit dus slechts € 57,40 per week.

Gebruik van deze regeling kan alleen in overleg met de havenmeester, bereikbaar op (0186) 65 21 81 of (06) 22 16 27 87.

Er is een uitstekende busverbinding met Rotterdam.

Aanloop haven (nieuwe tekst)

De aanloop van de haven van Numansdorp wordt aan de westzijde beschermd door een krib.  De krib beschermt de aanloop tegen golfslag en is altijd steviger dan jouw schip.

We raden je aan dat niet te testen. Als je bij aankomst de rode vaarwaterboei (NMD) 51°42.891’N – 4°26.187’E aan bakboord houdt en het havenkanaal invaart kom je probleemloos bij onze zeesluis uit.